lørdag 25. januar 2014

La oss se om det går denne gangen!


For noen år siden (4 eller noe?) var en ung, ekstremt vakker og optimistisk ung gutt interessert i psykologistudiet. Han kom seg fint gjennom års studium ved en høyskole i Kristiansand, men ikke med de karakterene han måtte ha for å komme inn på det ønskede profesjonsstudiet i Bergen. Nå er jeg tilbake og tenker å prøve meg på ny, i håp om at karakterene når mål.

Jeg startet denne bloggen for lenge siden, men slik som hender med alle prosjekt jeg har, blir de aldri fullført og tiden det krever å opprettholde prosjektet blir for stor. Dette året studerer jeg en bachelor i historie (what? Hva med psykologien?!!) men jeg tenker å ta eksamen i de obligatoriske psykologifagene man må ha god karakter i ved opptak til profesjon. Av denne grunn skal jeg prøve å skrive innlegg her (som egentlig bare blir notatene mine) om de forskjellige små temaene som de forskjellige kapitlene i pensum tar for seg. Jeg håper dette blir et prosjekt jeg orker å følge ut dette semesteret.
Psykologifagene jeg tar eksamen i dette semesteret er Psyk100, Psyk101 og Psyk102. For de av dere som lurer på hva pensum er, finnes det inne på hjemmesiden til universitetet i Bergen.
Jeg ønsker å fortelle at jeg er langt ifra noen ekspert innen psykologi, vil ikke si jeg har litt peiling en gang, men håper jeg forklarer rett. Om noen av dere som snubler over denne bloggen kan noe om emnet er det bare til å diskutere dette. Alt hjelper og jeg er svært takknemlig for faglige tilbakemeldinger. Som dere sikkert ser er ikke den litterære stilen min perfekt, jeg ønsker å formidle stoffet for de som er interessert og ikke skrive en akademisk tekst.

- Ovalle Out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar